Opublikowano: 15 listopada 20221.6 minut czytania

W dniu 29 października 2022 roku odbyła się wycieczka do Jeleniej Góry. Wyjazd na spektakl teatralny połączony ze zwiedzaniem. Jadąc autokarem mijaliśmy ciekawe miejsca, o których opowiadała Grażyna Staronka nasza Przewodnik. Zatrzymaliśmy się w Bukowcu, gdzie w kawiarence w Artystycznej Stodole można było kupić regionalne pamiątki, napić się kawy i herbaty. Potem poszliśmy na spacer po parku rozciągającym się wokół Bukowca. Następnie wyruszyliśmy  do Jeleniej Góry. Najpierw przy ul. 1 Maja zatrzymaliśmy się przy Kościele Podwyższenia. Krzyża Świętego -dawniej kościół ewangelicki, garnizonowy, obecnie katolicki. Spacerując po parku wokół kościoła podziwialiśmy zabytkowe nagrobki, które znajdują się w murach przy świątyni. Idąc dalej minęliśmy Basztę Wojanowską -wys.20m, pełniła dawniej funkcję obronną. Następnie zwiedziliśmy Cerkiew (prawosławną od 1948 roku) Świętych Apostołów Piotra i Pawła- wnętrze jej kryje polichromie w stylu bizantyjskim. Tak dotarliśmy na Rynek z kolorowymi kamieniczkami (z podcieniami z przełomu XVII i XVIII w), z fontanną Neptuna i stojącym tramwajem (nawiązującym do istniejącej w latach 1897- 1969 linii tramwajowej). Tutaj mieliśmy czas wolny. Na koniec zwiedzania poszliśmy w kierunku gmachu teatru. W Teatrze im. C. K. Norwida obejrzeliśmy spektakl „Osiem Kobiet”(czarna komedia)  Po spektaklu wróciliśmy do Polkowic.

Myślę, że wszyscy byli zadowoleni z tego wyjazdu.